After work och långa möten

Jag älskar verkligen torsdagar och fredagar. Sovmorgon, få lektioner och tid att ta en kaffe efter lunchätandet. Fast i morse sov jag inte så länge, det är ju så horribelt ljust redan vid 5-6-tiden numera! :P

Idag har jag varit en oerhört kreativ lärare, hittat på skojiga utomhusaktiviteter för en klass och skrämt livet ur en annan med analysexempel där jag använt Harry Potter som inspiration. Lite halvtragiskt att roligaste stunden på dan var när jag fick skriva just det där analysexemplet och använda alla uppsatsknep jag nånsin lärt mig. Skadad? Moi?

Eller jag tar tillbaka det, roligaste stunden på dan var after worken med the usual suspects. De interna skämten haglade och plötsligt var det lucköppning igen! Det är alldeles för lite skvaller på vår arbetsplats, så när det väl dyker upp nåt (även om det handlar om en själv) blir man (eller i alla fall jag) som ett barn på julafton!

Imorrn är det dags att vända näsan norrut, först en snabbvisit hos min älskade Anna i H-sand och sen vidare mot Hällsjö och familjen!

Känns som om jag skulle kunna sova en vecka, men det får vänta tills jag kommer tillbaka hit på onsdag... Man kanske ska tillbringa påskhelgen i sängen? Med en godispåse och datorn? Jaaa... :D Och efter påsk måste jag nog ta en sockerfri period igen, det har gått lite överstyr sen förbudet gick ut i februari...

Blaj vilket tråkigt blogginlägg, men roligare än så här är jag inte för tillfället. Mår faktiskt ovanligt bra både fysiskt och psykiskt och författare brukar ju inte författa särskilt bra när de är lyckliga... :) Vänta tills höstterminen sätter igång igen, då lär den här bloggen slå alla möjliga konstnärliga rekord...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0