Vilken dag...

... att börja en ny blogg på... Jag har lyckats glömma lösenordet till den förra? Hur gick det till? Jag som är så VÄLORGANISERAD och STRUKTURERAD (privat skämt mellan mig och några kollegor, never mind).

Igår hade vi julmys hos Annika, hejdlöst mysigt och en aning blaskigt faktiskt! Kom hem strax efter ett tror jag, kröp i säng och kunde INTE somna. Nähä. Givetvis vaknade jag ändå kl 6 och kände för att duscha, så vad gör man? Så här i efterhand inser jag förstås att jag fortfarande var lite... salongsberusad? Men upp hej-och-hå, inga problem, iväg till jobbet, lite snack i personalrummet (jag var en halvtimme TIDIG till luciafirandet. Hm) och så äntligen: luciatåg, stämningsfullt... Det började rätt bra, men sen var visst tjejerna inte RIKTIGT överens om vilken tonart de sjöng i, så även om stämmorna höll sina melodier gjorde de det på lite olika håll. Brr... Och ungefär DÅ slog dagen-efter-darrningarna till. Lätt illamående, kallsvettig och lite så där allmänt sur tvingades jag lyssna till massaker av kända jullåtar och som glasyr på chokladkakan blev jag riktigt riktigt ARG för första gången på länge.

Ni förstår, det är så här: på skolan där jag jobbar finns det en tjejförening och en killförening. Byggda på århundraden av traditioner (som anses som något bra i det här fallet... Hm igen... ) och så mossiga att man bara gapar! Tjejerna håller i luciatåget medan pojkarna lullar in efteråt i för korta stjärngosselinnen och brölar fram någon "skämtsam" variant av en jullåt med egen text. När de rivit av fyra verser insåg jag att det var "Last Christmas" de just vandaliserat till oigenkännlighet. Och DÅ tände det till. Tjejerna stod bakom, söta och rara med sina ljus och gjorde sitt bästa för att vara vackra och sjunga fint medan killarna fick överseende skratt från publiken "Höhöhö, grabbarna kan verkligen skämta till det!" och Jessika blev fly förbannad! Hur i HELVETE kan man på en modern gymnasieskola tillåta att könsroller CEMENTERAS på det här sättet? Och jorå, jag har humor och jag kan skratta åt skämtsamma upptåg (jo, det är sant!) men jag tycker faaan inte att det är roligt att det här är en helt accepterad uppdelning? Tänk om killarna vill vara fina och sjunga vackert? Tänk om tjejerna vill spexa till det? Eller ännu värre: tänk om de INTE vill det?! GAH!

Var på gymmet också och gjorde en kroppsmätning. Tydligen äter jag för LITE. Ett tredje hum. Här har vi nåt att jobba på!

Imorrn är det dags för möte med några showbrudar!!! Jennie är tyvärr sjuk och Jessica med c jobbar men två nya medlemmar ska invigas i sekten... Hehehe... Jag håller på att lära mig Cubase så att jag ska kunna klippa låtar och det går... jättebra! Snart i alla fall! Före det ska jag dessutom iväg och träna en sväng, köra ett gruppass själv hur nu det ska gå till. Jag ska alltså inte LEDA ett (jesus, hur skulle det se ut?!). Svårt att förklara om man inte är invigd i VIB:s hemligheter... ;) Jag har fortfarande träningsvärk efter onsdagens pass (gårdagen var en nära-döden-upplevelse, alla trappor blev Mount Everest, alla stolar hade plötsligt krympt så att vägen ner blev oändligt mycket längre än vanligt).

Sist men inte minst: jag tror jag är förälskad! Kors i taket!

Kommentarer
Postat av: din särbo

förälskad? hoppas det är i mig!



om inte, maila!

2008-12-13 @ 14:15:16
Postat av: Alina

Trevlig Lördag! :)

2008-12-13 @ 14:20:29
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0