Tisdagar med Jessika

Dagens viktigaste händelser: Hugo Boss-sprayningen på morgonen (det luktar ju så GOTT), medarbetarsamtal med chefen på eftermiddagen och full fart på gymmet på kvällen. Dessutom ringde Maria och höll mig sällskap när jag städade köket och bakade kakor till eleverna = perfekt avslutning på dagen!!!

Har dessutom hunnit med att få en mindre elchock av ett vägguttag, att springa som en galning för att byta klassrum då en projektor inte ville fungera, att hysteriskt leta telefonnummer på Eniro då telefonen lagt av och jag bestämt möte med sångkollega samt att två gånger handla på ICA (MJÖLKEN, glöm inte MJÖLKEN!).

Hade en kul tävling med eleverna idag, en variant på en gammal gloslek vi körde på... högstadiet? Hm... Man slänger upp alla elever på bänkarna, svarar de rätt får de sitta kvar, svarar de fel åker de ner! Ämnet var renässansen, ja- och nejfrågor- roligare än det låter, I swear! Ah, jag vet att det finns de som inte tycker att man ska låta elever tävla i skolan men det är för fan lika bra att de lär sig: livet är en tävling, deal with it!

Imorrn får jag kandidatbesök, alltid kul när någon ny kommer in i klassrummet eftersom eleverna oftast reagerar med att bli enormt överspända! De skrattar lite för högt åt alla skämt, försöker själva synas och höras mest och tittar hela tiden i ögonvrån på främlingen... Hehehe, sociala experiment med elever? Inte JAG inte. Guideovana, man testar gärna grupperna... :P

Natti natti!


Kommentarer
Postat av: Tor

Tur att du hade sprayat håret noga innan elchocken!=) Nädå, gick allt bra.. Man ska inte leka med elen (inte ellen heller)! Fan va flumig jag är nu... Märks kanske att jag är en annan bakisgryd.. (ops dryg ska de va)..

2008-12-17 @ 15:11:06
Postat av: Tor

Tur att du hade sprayat håret noga innan elchocken!=) Nädå, gick allt bra.. Man ska inte leka med elen (inte ellen heller)! Fan va flumig jag är nu... Märks kanske att jag är en annan bakisgryd.. (ops dryg ska de va)..

2008-12-17 @ 15:11:27
Postat av: Jag igen!

Hjäääälp!

Fan, de var inte meningen att skicka två gånger... Förlåt!

2008-12-17 @ 15:12:30
Postat av: Tor

Va fan! Jag har ju precis skrivit ett inlägg.. Vart tog de vägen?? Jag blir förbannad!!

2008-12-17 @ 15:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0