Oväntade åsikter...

Gush... Idag hade vi arbetslagsmöte tidigt på morgonen (på en MÅNDAG morgon, tack Patrik för den lysande inledningen på veckan... :P ) och jag kände mig för en gångs skull inspirerad! Fick massor med bra idéer som jag ska försöka implementera (åh, fina ord till och med efter tio på kvällen? Är det riktigt tillåtet?) i min undervisning nästa termin.

Dagen fortsatte med bra idéer, eller? Njae... Jag försökte äta mer lunch än jag brukar, eftersom jag tydligen äter för lite, men det gick... Så där... Distraherades av lärarkandidat och tre omgångar kollegor (de hann alltså äta upp betydligt fortare än yours truly...) så det blev en rätt lång lunch men inte så mycket ätet (ÄR det ett ord? Tveksamt). Hade för ovanlighetens skull målat på mig lite kajal idag men glömde det med jämna mellanrum, bland annat vid lunchbordet, så mina elever fick en lite modernistiskt inspirerad lärare idag. Nice.

Hahahaha, jag måste bara informera om att mina elever tycker att jag är hipp! Eller så var det väldigt ironiska. Hm. Utreder inte det närmare... Allt är ju relativt!

Annika bjöd lite snyggt ut sig eller mig och eftersom jag är ruggigt lättflörtad i rätt sällskap gick vi på stan och köpte hårtoning och mat efter jobbet, sedan gjorde mina flinka fingrar en ny hårfärg på hennes huvud och hennes flinka fingrar fixade underbart god mat (kyckling, fullkornsbulgur och en massa god röra och gott grejs som rördes ner. Mums!).

Resten av kvällen har gått till lite planerande (Lina kommer också ner i helgen! Woho! The brudar återförenas först i Gävle och tar sig sedan för gemensam maskin till julgröten i Hällsjö på söndag), en hel del papperssorterande (hade tappat lite räkningar. Hrm. ) och lite nojande över att jag inte kommer att hinna tvätta eftersom nitiska grannar har bokat flera dagar i förväg! WHAT?! Ska man inte kunna vara lite SPONTAN i det här huset?! Nej tacka vet jag Frideborgsgatan 15... Så jag ska leka tonåring och ta med mig SMUTSTVÄTT hem till mamma och pappa. Suck.

Nu ser jag fram emot ännu ett kapitel av Harry Potter (ÄLSKA Stephen Fry!) innan det är dags att drömma sött. Om vad? Ja det ni...

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hipp = Poppisar? Var det inte så jag uttalade mig om någon tröja du hade på dig för några år sedan?

Well, jag är ledsen att behöva meddela att jag ej kommer kunna närvara på grötkvällen då jag inte åker hem till kära Hällsjö förrän på självaste julafton. Vi ses i mellandagarna!

2008-12-15 @ 23:13:59
URL: http://iamcecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0