Jullov jullov!

Titeln syftar förstås på låten cabarégänget sjöng på en julshow för inte så länge sen... :D

Igår kväll spelade min granne en Jill Johnson-konsert på högsta volym. Ingen fara alls, det har hänt förut, och jag går sällan och lägger mig vid tio... När klockan började närma sig elva och volymen fortfarande var lika hög vägrade jag bete mig som en sur pensionär och börja klaga, så jag körde lite högre volym på Harry Potter bara! MEN. Då började grannen köra SAMMA LÅT ("Till the cowboys come home") på repeat. I över en timme. Sen måste jag ha somnat ifrån eländet för när jag vaknade i morse var det tyst... :P Grejen är att grannen är en långhårig kille som ser ut lite som den saknade medlemmen i Backyard Babies minus tatueringarna. Mycket mycket märkligt.

Sista dagen med "riktiga" lektioner! Jag bjöd en klass på fika och en annan på godis, tvingade dem att lyssna på "Fairytale of New York" och utmanade dem på "Diggilo"! Imorrn är det avslutningsfika med "min" klass, underbara SP3K, avslutning i aulan, jullunch (serverad av Sodexho, de stod för julbordet ifjol också och det var nog bland det vidrigaste jag sett upplagt i en skolmatsal) och avslutningsvis julmys med bästa kollegorna på Absint. It IS the shit. Och SEN! SEN kommer Therese och Lina!!! Wohoho! Det ska bli så sjukt kul att ha dem här en hel helg innan vi åker norröver!

Nu lyssnar jag på "Patience" och minns min house mate Ben som lite lagom blaskig sjöng just den låten för mig och Tamara. Fina minnen.

På tal om fina minnen är det ju dags att återuppliva lite sådana i mellandagarna! Guideåterträff i Härnösand, bomber och granater! :D Annika och jag hade långfika igår på Waynes och berättade gamla fylleminnen. Jag var naturligtvis tvungen att dra upp första festen på Havsto (lilla fästningen) då vi shotade tequila, klättrade till minstationen och försökte få igång radarn. För att inte nämna när vi (ÄRTHJÄRNOR) släckte belysningen och testade om vi kunde hitta tillbaka. det blir rätt mörkt 30 meter under berget, bara så ni vet. Måste ha varit ett av mitt livs finaste ögonblick.


Får man sova snart? Helt sluuuuut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0