Happy hour!

Idag har varit en mycket bättre dag än igår vilket KAN förklaras med att jag faktiskt sov lite emellan... :P Det var LITE grinigt igår måste jag erkänna! Kunde inte ens frammana min vanliga varma julkänsla när jag promenerade förbi julbocken... Men idag som sagt= mycket bättre!

Inledde efter en stadig frukost med att köra ett pass på gymmet tills musklerna skrek! Jag har vanilj-tränat rätt länge nu, så det är dags att prova nåt nytt... :P Alltid lika mysigt att hinna prata en stund med Ulrika och Gert, de är en STOR anledning till att jag efter året som gått känner mig riktigt riktigt hemma i Gävle! Måste dock erkänna att jag nästan började grina sist bussen svängde in i Härnösand - saknar min crowd där så otroligt mycket... Men nu är det Gävle som är hemma och här står dörren alltid öppen för gamla bekanta! :D

Dagen fortsatte på Java (ett fik för er som inte är så hemma i hålan här) med två nya bekanta! Jättehärliga tjejer som ska vara med i showen, så vi pratade mest planer och musikbakgrund, men det märktes att båda två var starka personligheter med mycket hjärna! Me like... Med målet i sikte (show klar till sommaren senast!) verkar det inte bli så svårt att hitta vägen dit. Visst, vi behöver sponsorer, utrustning och sånt, men det kommer att ordna sig längs vägen. För några månader sen var jag helt ensam med mina planer och nu är vi fem stycken, så jag är INTE orolig över fortsättningen, the best is yet to come! :P

Visst märks det att jag är liiiiite positivare idag? Kan också bero på en överdos av chokladpraliner... KOM IGEN, de står ju bara och VÄNTAR på mig i kylskåpet, vad fan ska jag göra?! Jag åt faktiskt middag först...

Vet ni vad som är det allra bästa med att vara lärare? Ska berätta om en liten incident häromdan (får man göra så som lärare egentligen? Minns historien om sjuksköterskan som pratade om patientens härlighet på en fest och fick sparken... ): En av mina elever som ska få slutbetyg i en kurs nu till jul har verkat väldigt mån om sitt betyg sista tiden. Han har frågat flera gånger om betyg på uppgifter och vad som krävs för VG och jag har i min enfald svarat enligt mallen utan att ens tänka på VARFÖR han frågat. Han har legat och vägt mellan ett G och ett VG och hans sista två uppgifter skulle därför bli avgörande för betyget (stora slutuppgifter, en muntlig och en skriftlig). Han fick MVG- på det muntliga men bara G på det skriftliga, så när han fick tillbaka uppsatsen kom han fram med axlarna lätt uppdragna och förtvivlan i blicken (den här killen är elitidrottare, så han ser sällan sårbar ut annars) och frågade vad detta innebar för hans betyg. Jag kollade igenom papperen och funderade en stund, sa sen att han skulle få VG på kursen. Då sjönk han liksom ihop lite och man riktigt såg hur han började stråla. Och så säger killen att han ska söka in på polisutbildningen och att betyget i den här kursen är ett av dem som är avgörande vid intagningen... Fattar ni hur starkt det är av honom att inte säga något förrän det var klart för att han inte ville påverka mig?!?! Jag började nästan grina själv, särskilt som den här killen har gjort jättestora framsteg i kursen... Så det är inte BARA tungt, krävande och långtråkigt att vara lärare, det är också alldeles... alldeles underbart!

Imorrn blir det fika hos Britta och Morgan, I'm so excited! :D (ännu ett privat skämt, jag har flera ton kvar... )


Puss på er om ni orkat läsa så här långt!

Ja just det, Happy Hour är ett av namnförslagen på vår nya grupp, därav rubriken... Fler förslag mottages tacksamt!!!


Kommentarer
Postat av: Therese

Happy hour - good one!



Bättre än...hrm...nä, vi nämner inga gamla gruppnamn va? :-D



Fan, jag kanske ska ta och komma hem i mars, flytta till Gävle och joina er för den här sommarshowen? ;-) Hällsjöborna skulle väl iofs lyncha mig...så kanske inte.



2008-12-13 @ 22:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0